First days in England - Reisverslag uit Exeter, Verenigd Koninkrijk van Rebecca Sebel - WaarBenJij.nu First days in England - Reisverslag uit Exeter, Verenigd Koninkrijk van Rebecca Sebel - WaarBenJij.nu

First days in England

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

09 Juni 2015 | Verenigd Koninkrijk, Exeter

Hehe eindelijk even Nederlands praten. Het is natuurlijk heel goed voor je engelse taal maar na een hele werkdag vind ik het toch wel weer fijn om toch even om te schakelen dmv deze blog. Ik zal even vertellen wat ik precies doe voor de mensen die het nog niet weten. Ik loop een soort van stage/volg een cursus in marketing en ondernemen in Exeter(Zuid-Engeland). Het is de bedoeling dat ik na deze stage/cursus een eigen onderneming kan starten of natuurlijk bij een bedrijf kan werken op de marketing afdeling. Maar nu zal ik meer vertellen over mijn eerste dagen in Exeter en over de reis ernaartoe.

Ik ben afgelopen zaterdag samen met Bram nog een andere Nederlandse jongen die ook deze stage volgt om 22.00 uur vanuit de Hoek vertrokken met de nachtboot naar Harwich. Om 6.30(Engelse tijd) kwamen we aan in Harwich. Vanuit Harwich hadden we de bus genomen naar londen. Deze busreis duurde ongeveer 2 uur. Toen we in Londen aankwamen was het nog best vroeg. We moesten op de volgende bus wachten wat ze trouwens in Engeland een "Coach" noemen. Deze bus zou pas rond 12.30 gaan dus dat betekende dat we nog ruim 2 moesten wachten. Daarom besloten we maar om een beetje rond te lopen in Londen. Een half uur voor vertrek besloten we om onze bus te zoeken. Alleen dat ging niet helemaal goed. Wij dachten dat je net zoals in Nederland gewoon op moest stappen bij een bushalte. Maar dat was dus niet het geval. We liepen langs alle bushaltes in de straat we zouden moeten opstappen. Maar we konden onze bus niet vinden. Toen we aan het einde van die straat liepen zagen we opeens een overdekt gebouw. Het bleek dus dat je in dat gebouw moest wachten op je bus net zoals op een vliegveld moest je in een gate wachten op je bus. Maar we waren dus te laat dus hadden we onze bus gemist. Dus besloten we maar om een nieuwe reis te boeken. Alleen alle bussen naar Exeter waren al vol. Dus we moesten helemaal via een andere route reizen. We moesten van Londen naar Bristol en vanaf Bristol naar Exeter. Het was wel een hele mooie reis ik heb veel mooie dingen gezien! Alleen was het wel een beetje om dus kwamen we 3 uur later dan gepland aan haha. Het is nooit saai met mij!
Toen we eenmaal in Exeter aankwamen stonden onze gastgezinnen op ons te wachten.

Ik heb een heel leuk gezin. De vrouw heet Sonia en de man Sheldon. Ze hebben twee kinderen: Neil en Courtney en ze hebben een super schattig hondje:) Neil is 24 en woont niet meer bij zijn ouders dus ik slaap nu in zijn kamer. Courtney is 19 en woon de ene helft van de week met haar vriend bij haar ouders en de andere helft van de week bij haar schoonouders. Het huis waar ik in woon is niet heel groot maar wel heel schattig echt zo'n leuk Engels huisje op een heuvel. Maar nu weer terug naar m'n reisverhaal. Ik was eigenlijk best vroeg die avond naar bed gegaan want ik was helemaal verrot van de reis haha.

Die dag daarna was al de eerste dag. De eerste dag bracht Sonia mij naar het kantoor. Toen ik daar aankwam stond Bram op mij te wachten zodat we samen naar binnen konden gaan. Toen we binnen waren zagen we een mooi kantoor met super mooi uitzicht op een berg. Daarna ontmoetten we onze docenten en medecursisten. We zijn in totaal met 13 mensen. Van deze mensen zijn er twee Zweedse meisjes en de rest(op Bram en mij na natuurlijk haha) zijn Ieren. Het zijn allemaal hele aardige mensen. De docenten zijn ook heel aardig. De eerste dag kregen we een introductie over wat we we allemaal gaan doen tijdens deze maand. In de pauze gingen we even rondlopen. Het is hier zo mooi! We zitten in het centrum vlakbij een kathedraal die echt prachtig is! En eromheen zitten er echt van die ouderwetse Engelse straatjes. Een straat lijkt heel erg op de Wegisweg van Harry Potter. Echt zo gaaf! Ik hoorde ook dat de schrijfster van Harry Potter in Exeter heeft gestudeerd. Dus zij heeft een hoop inspiratie daarvandaan gehaald. Na de pauze kregen we te horen voor welk bedrijf je een marktonderzoek moet gaan doen. Ik werk samen met nog 2 Ierse jongens voor een bedrijf dat ShareLateX. Het zijn aardige gasten maar ik kan ze echt slecht verstaan want ze hebben een enorm Iers accent:(

Daarna was het alweer tijd om naar huis te gaan. Toen ik thuis kwam was de hele familie van mijn gastgezin thuis. Dus die heb ik allemaal leren kennen en ze bleven gezellig eten. Mijn eerste dag was leuk ik heb veel nieuwe mensen ontmoet en al veel mooie plekjes van Exeter gezien!

Dag 2
Vandaag moest ik voor het eerst alleen naar het kantoor. Ik had me helemaal goed voorbereid. Helemaal op Google opgezocht welke bus ik moest nemen enz. De vrouw van het gastgezin had me nog verteld waar ik precies uit moest stappen. Dus ik dacht dat moet geen probleem zijn. Maar zoals altijd bij mij is het groot avontuur en was ik dus verdwaald! De buschauffeur zei dat er drie haltes waren in dezelfde straat. Bleek dus dat ik bij de verkeerde halte was uitgestapt haha. Gelukkig zag ik de kathedraal waar ik gisteren naartoe was geweest. Dus ik dacht ik moet niet ver van mijn kantoor zijn(was het ook niet). Maar op een of andere manier kwam ik tijdens het zoeken en rondlopen weer bij de kathedraal uit. De kantoren lijken hier allemaal erg op elkaar dus dat is erg verwarrend haha. Gelukkig was ik niet de enige die verdwaald was.. Bram belde mij onderweg ook op dat hij de weg niet kon vinden. Alleen had hij het kantoor eerder gevonden en had gevraagd of iemand mij kon ophalen. Een van mijn docenten kwam mij uiteindelijk ophalen bij de kathedraal haha. Toen ik aankwam hoorde ik van meerdere mensen dat ze verdwaald waren. Niet zo gek ook op de eerste dag;) Smiddags hadden we een vergadering met onze klant. Dat was best wel interessant om een keer in het engels te doen. Daarna moesten we heel de dag gaan werken aan ons klantenreport. En we hebben ook nog wat business Engels gehad. Toen de dag was afgelopen ging ik weer terug naar huis. En en ik was nu niet verdwaald haha. Thuis echte engelse chips gegeten. En daarna lekker gaan slapen.

Maar om een lang verhaal kort te maken.. De eerste paar dagen waren heel leuk en leerzaam maar ook erg vermoeiend door alle nieuwe indrukken.


  • 11 Juni 2015 - 17:24

    Jan Sebel:

    Nou nou Rebec dat klinkt zeker niet saai
    Maar klinkt wel als een mooi avontuur!

    See jou xxxx
    Dad

  • 11 Juni 2015 - 19:38

    Wil En Henk Jansen:

    Blijf zo schrijven leuk voor de thuisblijvers wij genieten ervan xxx

  • 12 Juni 2015 - 06:32

    Bianca :

    Leuk Rebecca om te lezen dat je het naar je zin heb. Klinkt goed aLemaal en wat een leuk avontuur. Tip: koop een Engelse simkaart voor je telefoon. Is niet zo heel duur en dan kan je op googlemaps. Hoef je nooit meer te verdwalen

  • 12 Juni 2015 - 06:50

    Sanmy:

    Hey wijffie ,
    Klinkt echt als jou hahaha XD
    Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt.
    Ik wacht met smart op nog meer verhalen.
    Vind het onwijs leuk voor je dat je dit avontuur aan gaat.

    Xxxx sam

  • 12 Juni 2015 - 14:55

    Claudia Willemse:

    Hi fijn dat je het naar je zin hebt.Veel plezier in Londen! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Hoi ik ben Rebecca en ik zit voor een maand in Engeland om daar een soort van stage te lopen.

Actief sinds 09 Juni 2015
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 3320

Voorgaande reizen:

07 Juni 2015 - 04 Juli 2015

Stage in Engeland

Landen bezocht: